Internationalisering


Internationalisering er central for mange virksomhed, der ønsker vækst. Virksomhedens evne til at vælge den rette strategi for, at kunne opnå succes på eksportmarkedet er afgørende for, at kunne afsætte sine varer, produkter eller serviceydelser.

Forståelsen af de forskellige markeder – de kulturelle forskelle, lokale markedsmekanismer, konkurrence, fokusering, markedsføring, salgskanaler og distribution – stort set alt det der skaber succes for din virksomhed – det hjælper vi din virksomhed med.Vi hjælper virksomheden med at skabe klarhed og fokus ved bl.a. at analysere og udfærdige en handlingsplan for at få det internationale udsyn, så der skabes grobund for yderligere vækst:

  • Er der et markedsbehov internationalt?
  • Prioritering af markederne, hvilket kommer først?
  • Hvad er behovet for produkt- eller servicestilpasninger?
  • Er ledelsen motiveret til international ekspansion?
  • Er organisationen parat og villig til at omstille sig til eksportopstart og foretage de nødvendige forandringer
  • Hvordan ser konkurrencen ud internationalt?
  • Er ledelsen parat til at foretage de nødvendige investeringer?
  • Ligger det største potentiale på nærmarkeder eller fjernmarkeder?
  • Prisniveauer
  • Den rette målgruppe
  • Købsadfærd
  • Distributionsforhold
  • Agenter versus egen repræsentation

Vi har mange års erfaring i opstart af internationaliseringen og især at komme igang med den internationale udvikling. Vi hjælper dig hele vejen, så du er i trygge hænder i processen og får opbygget et solidt fundament til den videre markedsudvikling.

Nogle virksomheder har både ambitioner, kompetencer og mulighederne at afsætte varer og ydelser over landegrænserne. De digitale muligheder har åbnet dørene for virksomheder der tidligere ikke havde ressourcer til at håndtere eksport. Vi  ser at virksomheder der har modet og viljen til at tage med på rejsen mod eksporteventyr få succes. Det kræver dog meget forberedelse før virksomheden er klar til at starte eksporteventyret. Vi kan hjælpe dig med at blive klar og give den nødvendige støtte til at få succes med eksport