Kom med på den digitale marketingbølge

Er I i tvivl om I følger med branchen, og om der ligger muligheder derude og venter? Få syn for sagen og samtidig planlagt det næste års aktiviteter

Er det blevet svært at gennemskue hvad I har brug for, eller er I bange for at forkøbe jer i løsninger som ikke passer til jer?

Salg og marketing er mere vigtigt end nogensinde før, men aldrig har udbuddet være større.

Få hjælp til at udvælge de aktiviteter, som passer til jeres ambitionsniveau og pengepung, og bliv samtidig klogere på hvor fremtiden bærer hen ad, så I er klar!

Salg

Hos Nordic Leadership ved vi, at uden salg, kommer der ingen omsætning.

Derfor arbejder vi intensivt med din virksomheder, som ønsker at øge både omsætning og indtjening samt mulighed for at tage en mere differentieret og strategisk position i forhold til jeres konkurrenter. Vores metodik er baseret på mange års erfaring med at hjælpe virksomheder hurtigere og sikrere til næste niveau.

Vi arbejder målrettet med, hvordan din virksomhed kan skabe en bedre position i markedet, emballerede trin, som dækker alt fra salgsstrategi, forretningsudvikling, commercial excellence, marketingaktiviteter og andre kritiske udviklingsaktiviteter samt implementering, som fokuserer på, at accelerere salg, øget indtjeningen og en markant bedre marketing udvikling. Vi ved også, at et centralt område er omfattende adfærdsændringer internt gennem de nye indsigter, som skabes gennem vores metode, som ledelsen og medarbejderne vil få undervejs.

Nordic Leadership’ konsulenter har de nødvendige kompetencer og hands-on erfaringer med at hjælpe din virksomhed med hvordan, den skal agere for at understøtte strategien. Vi tager også del i den operationelle praktiske implmentering, og sørger for at igangsætte salgsudviklingen og træne organisationen til selv at kunne varetage dette på sigt.

Vi har erfaring for, at når først processen påbegyndt og vi har hjulpet salgsprocessen i gang, er det egentligt ikke så svært at få succes med salget.

Vi involverer ofte hele organisationen i salget, da alle i organisationen interagerer med kunderne på den ene eller den anden måde.

 

 

Marketing

Få set jeres marketingindsats efter i sømmene

– bruger I jeres budget på de rigtige aktiviteter, eller er der andre løsninger, som bedre kunne ramme jeres kunder?

For rigtig mange virksomheder er marketing blevet en opgave, som ikke rigtig prioriteres hverken med tid eller budget – og det går ofte godt for en periode. Men så stilner salget af, konkurrenterne løber fra dem, og pludselig virker det som en uoverkommelig opgave at komme op på niveau.

Virksomhedens marketing og salgsindsats afspejler altid ledelsens ambitionsniveau og holdninger. Så rigtig ofte er det første skridt for ledelsen, at kigge indad og træffe en beslutning om, at turde gøre op med “alt det vi plejer at gøre”, og vise vejen til nye vaner og arbejdsopgaver.

Salget og marketing hænger derfor utrolig tæt sammen – den ene kan ikke leve uden den anden, og der er mange aspekter i det, som omhandler adfærd og den interne kultur. For marketing er meget andet end det, som kunderne ser som annoncer og tryksager. Det er den samlede oplevelse af jeres virksomhed, et billede af hvem I er og hvad I står for: med andre ord; jeres brand.

Og her stiger mange virksomheder af, fordi de tænker, at branding kun er for de helt store virksomheder. Tværtimod! Jo mindre I er, jo vigtigere er det, at jeres kunder tydeligt kan genkende og adskille jer fra konkurrenterne på mange parametre. De kunne fx være kundeservice, bæredygtighed, leveringstid, kultur, mindset, kunde- og brugeroplevelsen online, priser, overskuelighed, pakkeløsninger osv.

Med et marketingforløb hos Nordic Leadership, bliver I langt klogere på hvem jeres ideelle kunder er, hvad de vægter højest, og hvordan I målretter jeres marketingaktiviteter mod dem. For hvordan er det egentlig, at I finder jeres kunder og de finder jer? Og hvordan tilsikre I, at de får en god kundeoplevelse fra første kontakt til at I sender en faktura?

Undervejs i forløbet kommer vi hele vejen rundt om jeres virksomhed og arbejder i alle niveauer, fra ledelse og strategi til de lavpraktiske opgaver.  I lærer fx at vælge de rette billeder, skrive tekster som tiltrækker kundetypen, udarbejde et årshjul med planlagte aktiviteter, lægge et realistisk budget, og ikke mindst turde vælge det fra, som ikke virker!

Blandt mange redskaber I vores værktøjkasse, kan vi udvikle jeres marketingaktiviteter, fx

  • Brandudvikling
  • Kommunikationsstrategi
  • Indsigt i jeres kultur og hvordan den kan formidles til kunderne
  • Definering af jeres kundetype
  • Personaer
  • Årshjul med alle salgs- og marketingaktiviteter
  • Sociale medier
  • Nyhedsbreve
  • Banner annoncering
  • Artikler og blogindlæg
  • Personale- og produktbilleder / fotoshoot
  • Salgskampagner – planlægning og synergi mellem afdelinger